Pepsi Max. Probeer dit anders ook ff.
Als het om cola gaat, kiest iedereen een kamp. Of je drinkt Coca-Cola, of je drinkt Pepsi. En laten we eerlijk zijn:
een Pepsi-drinker weigert Coca-Cola, en een Coca-Cola-drinker weigert Pepsi.
Het is de Feyenoord Ajax rivaliteit onder de frisdranken.
Toch weten we al sinds de jaren ’70 dat, zodra mensen meedoen aan een blinde smaaktest, ze verrassend vaak kiezen voor Pepsi. Hoog tijd dat Nederland daar weer eens aan herinnerd werd.
Daarom stuurden we niemand minder dan Joost Klein op pad om op zijn eigen, ludieke manier mensen weer eens Pepsi te laten proeven. Elke stad kreeg zijn eigen video, opgenomen én alleen ingekocht in die regio. Dus mensen in Rotterdam zagen Joost in Rotterdam. Mensen in Groningen zagen Joost in Groningen. Allemaal als aanjager richting de grote Taste Test op Utrecht Centraal.
Met lokaal gemaakte video’s, hypergerichte social snippets en korte formats die het gesprek verder aanwakkerden, werd de legendarische Taste Challenge opnieuw tot leven gewekt. Een campagne die laat zien waarom Pepsi ooit begon met uitdagen en waarom ze dat nog steeds doen. En dat allemaal zonder suiker.