GRABBELTON
AS
ASML Precision Room
ASML is een Nederlands hightechbedrijf en wereldleider in het produceren van halfgeleiders. Oftewel machines die chips produceren.
Omdat er een constante vraag is naar steeds kleinere en snellere chips met meer opslagcapaciteit, is het voor ASML de grootste uitdaging om techniek te ontwikkelen die steeds schoner, sneller en nauwkeuriger is.
Een bijna even grote uitdaging is het aantrekken van de beste bètastudenten.
De naamsbekendheid van ASML is, mede dankzij de beursnotering, groot, maar het merk roept geen gevoel op bij de doelgroep. Concurrentie zoals Philips. BMW en Google hebben een grote emotionele voorsprong omdat zij ook actief zijn op de consumentenmarkt. Daarom bedacht Youngworks een interactieve gaming experience waarbij de studenten de technologische uitdaging en vooral de uiterste precisie direct zelf ervaren.

THE PINK ANTHEM
Once upon a time there were two girls on the lookout for cute streetwear that matched their kawaii pink aesthetics. This was an ever failing search, so they decided to design their dream closet themselves!
Too Cute Too Kill stands for cute streetwear for (wo)men and can be worn by any- body who feels like wearing it. They differentiate themselves by their pastel colours, attention for design and shape. They add to a male dominated streetwear scene. While the streets are filled with brands like Nike, Supreme, Palace and Adidas, TCTK was born to spice up your life.
Since one of the two founders is my little sister, I’ve seen the brand grow from a passion project into a full blown fashion brand. It was my honour to help my girls out with a Pink anthem to celebrate their latest collection.
Vodafone Sekslijn

Een wereld zonder hiv en aids begint met praten over seks. Zo doorbreek je het taboe, help je fabels de wereld uit en worden jongeren zich bewust van hun recht op veilige en vrijwillige seks. ln veel landen is praten over seks uit den boze, terwijl dit in Nederland juist de normaalste zaak van de wereld is.
Daarom bedachten we voor Vodafone een sekslijn waarop bekende Nederlanders hun seksverhalen delen. Door naar de spannende verhalen van Halina, Manuel of Victoria te luisteren, kunnen bellers naar de sekslijn dance4life steunen met € 1,40 per gesprek.





Concept met Natasja Draer
Fotografie Carli Hermes
Buro Youngworks
Bedacht met Nat

Challenge: Develop a campaign that can lift the NU.nl brand to a higher level in an inspiring and meaningful way.
Insight: In terms of media, there's always something going on. There's always something new to see or do. There's always something new to read, see, hear, feel, buy or to play.
Idea: NU.nl is the non-stop supplier of instant everything. We developed a crossmedial campaign called 'NON-STOP-NU' to put their personalised smartphone app in the spotlights. We also incorporated all the other types of content, features and deals that NU.nl offers, perfectly reflecting their diverse portfolio.
Credits
Bureau: Fitzroy
Productiemaatschappij: Circus Family
RTV: Inge Zoete
Sound: Massive Music
WALIBI HARD GAAN
![]()
Walibi is een jongerenpark waar je helemaal tot het naadje kan gaan. Om het familiepark imago voor eens en voor altijd af te schudden bedachten we het nieuwe thema: HARD GAAN!
Concept met Natasja Draer
Productie iMor
Native Advertising Vice
Buro YoungworkNiemand wil later vluchteling worden.
Dokter, filmster, uitvinder of architect. Iedereen heeft wel een toekomstdroom. Maar wat als je wel de droom hebt, maar niet de kans krijgt. Wel het talent hebt, maar niet de taal spreekt. Wat als je wel het diploma hebt, maar toch niet je vak mag uitoefenen.
Het UAF vindt dat alle mensen recht hebben op de mogelijkheid om hun dromen te verwezenlijken. Daarom geven wij hoogopgeleide vluchtelingen de kans om weer arts, manager, wetenschapper of architect te worden. Het UAF geeft vluchteling studenten hun toekomst terug.
Concept met Joppe Andriessen
Productie Wefilm
LEGAL INTELLIGENCE
Voice Over Corporate film
Voice Over Corporate film
Legal Intelligence is de eerste, geïntegreerde juridische zoekmachine in Nederland. Bijna alle advocatenkantoren en bedrijfsjuristen maken er gebruik van. Wat deze zoekmachine uniek maakt is het gebruik van AI-technology; Op basis van het zoekgedrag worden de zoekresultaten constant geoptimaliseert.
Legal Intelligence is de eerste, geïntegreerde juridische zoekmachine in Nederland. Bijna alle advocatenkantoren en bedrijfsjuristen maken er gebruik van. Wat deze zoekmachine uniek maakt is het gebruik van AI-technology; Op basis van het zoekgedrag worden de zoekresultaten constant geoptimaliseert.
WALIBI DARE TO GET REAL
WALIBI DARE TO GET REAL
Walibi Holland is anno 2016 het enige echte jongerenpark in de wereld.
860.000 bezoekers, 30.000 harde kern fans en 143.000 volgers op social bewijzen dat de ‘Hard Gaan’ campagne keihard heeft gewerkt.
Om deze unieke positie te versterken en uit te breiden naar 1 miljoen bezoekers wil Walibi een nieuwe, oudere, doelgroep aanspreken zonder de huidige doelgroep te verliezen.

DARE TO GET REAL
Walibi is geen pretpark, maar een plek waar je geconfronteerd wordt met wie je echt bent.
Onze thrill rides geven je de kans om je grens op te zoeken. Angstaanjagende hoogtes, gevaarlijke drops en gierende kurkentrekkers zetten niet alleen letterlijk je wereld op z’n kop, maar brengen je ook dichter bij jezelf.
We dagen je constant uit om buiten je comfortzone te stappen, want wij geloven dat alleen echte ervaringen je wereld rijker maken en je veranderen.
Ga de strijd aan met angsten, onzekerheden, verwachtingen en gewoontes. Of je nou voor Lost Gravity, Goliath, Out of Control of Halloween Fright Nights gaat. Confrontaties veranderen wie je bent. Altijd. Triomf, extase en opluchting zijn je beloning zijn, maar belangrijker nog; je komt er altijd sterker uit.
Strategie en Concept met Joppe Andriessen & Trudelies van de Poel
Buro Youngworks
GEMEENTE ROTTERDAM
GEFELICITEERD MET JE NIEUWE BAAN
FIRST CHOICE COLA
VOOR DE LEFHEBBER
![]()
![]()
![]()
![]()
OP HET HAARLEMCOLLEGE KAN HET!
VOOR DE LEFHEBBER




OP HET HAARLEMCOLLEGE KAN HET!




XTRAVEL WHATSAPP CHALLENGE
Jongerenreisorganisatie X-travel kenmerkt zich door een persoonlijke aanpak met betrokken reisleiders op locatie die alles doen voor je maximale vakantieplezier. De vraag is: hoe kunnen we al voordat de vakantie plaatsvindt een ultieme merkervaring met hoog fungehalte creëren?
Een groot deel van de vakantiepret begint thuis. Samen met je vrienden besluiten waar jullie heen gaan, bikini’s, slippers en tanktops shoppen, playlistjes maken en vooral veel dagdromen en fantaseren over alle lol die je samen gaat trappen… En dat gebeurt natuurlijk allemaal op hét medium voor vriendengroepen: WhatsApp.
De X-travel Group Challenge is een 4 weken durende, zenuwslopende afvalrace op WhatsApp tussen 100 teams van elk 4 vrienden. X-travel reisleiders nemen een aantal teams onder hun hoede en delen ludieke opdrachten uit. Zo creëren we maximale vakantie voorpret voor de doelgroep en maximale exposure voor het merk.
YOUTUBE PREROLL
De activatie is aangejaagd met een YouTube preroll en display. Voor de Group Challenge selecteerden we 100 vriendenteams uit 1.200 aanmeldingen.
CHALLENGES
De teams ontvingen de verschillende Challenges via WhatsApp.

CONTENTVERSPREIDING IN ANDERE KANALEN
De teams stuurden meer dan 50.000 berichten in de 100 WhatsApp vriendengroepen. Deze content is gebruikt voor het verslag van de Group Challenge op Facebook. Deelnemers deelden ook spontaan meer dan 1.100 foto’s en video’s met hun vrienden op hun social accounts.








Concept met Natasja Draer, Cees Dingler & Rik Spruijt
Productie Blikfilm
Buro Youngworks

HUSK
Het ging in 2012 niet goed met de Nederlandse student...
Dalende studiefinanciering, malafide huisjesmelkers en als klap op de vuurpijl ook nog de mega onrechtvaardige langstudeerboete. Husk begrijpt dat je ruimte en ontspanning nodig hebt om te kunnen pieken en strijd daarom voor skisubsidie in het regeer akkoord.
Helaas is de skisubsidie er uiteindelijk niet van gekomen, maar als troost kan je met Husk nog steeds voor een prikkie op wintersport.



