CHARLIE TEMPLE
FRAMING YOUR VISION


Charlie Temple groeide sinds de oprichting in 2016 uit tot de grootste online brillenwinkel in Nederland en België. Na overname door Grand Vision in 2019, groeide ook de ambitie om de bekendheid in het buitenland verder te vergroten met een nieuwe merkcampagne.

Om de stap te maken van goedkope brillenboer naar een echt brillenmerk, ontwikkelden we een lange termijn strategie, geïnspireerd door het ontstaansverhaal van Charlie Temple: Toen zijn twee jaar oude zoontje Charlie eind 2014 een bril nodig had, viel oprichter Leon Planken van zijn stoel van de prijs van een kinderbril. Omdat niemand hem kon vertellen waarom een bril zo duur moest zijn, startte hij een avontuur die uitmondde in zijn eigen online brillenwinkel met scherpe prijzen.

Met ‘Framing your vision’ moedigt Charlie Temple elke brildrager aan om, net als Leon, vooral eigenwijs te zijn en zichzelf te blijven zonder zich te laten tegenhouden door regels of verwachtingen.

Deze campagne, die minimaal een jaar gaat lopen, bestaat uit verschillende TV spots, tag ons en materiaal exclusief gemaakt voor online. De campagne is te zien in Nederland, België, Duitsland en Oostenrijk. In totaal zijn er zo’n 500 assets opgeleverd.

Agency: XYZ Creative Agency.  
Productie: Bruut Amsterdam