Charlie Temple.
Framing your vision.
TVC’s / brand strategy / internationale campagne
Sinds de oprichting in 2016 groeide Charlie Temple uit tot de grootste online brillenwinkel van Nederland en België. Na de overname door GrandVision in 2019 werd de ambitie groter: Europa veroveren.
Maar om dat te doen, moest Charlie Temple af van het imago van ‘goedkope brillenboer’. Tijd om te laten zien dat er wél een merk achter die scherpe prijzen zit.
We ontwikkelden een langetermijnstrategie gebaseerd op het ontstaan van Charlie Temple zelf. Toen oprichter Leon Planken ontdekte dat een kinderbril evenveel kostte als een weekendtrip, besloot hij het anders te doen. Hij startte zijn eigen brillenmerk. Niet om goedkoper te zijn, maar eerlijker.
Met Framing your vision moedigt Charlie Temple iedereen aan om, net als Leon, eigenwijs te zijn, z’n eigen koers te bepalen en zich niet te laten beperken door regels of verwachtingen.
De campagne loopt minimaal een jaar en bestaat uit meerdere tv-spots, social formats en online assets. In totaal leverden we ruim 500 assets op voor Nederland, België, Duitsland en Oostenrijk.